Spuchnięty policzek po ekstrakcji zęba – co robić po zabiegu

Jeśli po usunięciu zęba pojawi się spuchnięty policzek, należy natychmiast zgłosić się do lekarza. Twój dentysta lub lekarz może ocenić Twój stan i określić przyczynę opuchlizny. Opcje leczenia będą zależeć od przyczyny, ale najprawdopodobniej będą obejmować antybiotyki. W niektórych przypadkach spuchnięty policzek może być również oznaką ropnia. Opcją jest również leczenie kanałowe.

Obrzęk po ekstrakcji zęba

Spuchnięty policzek po ekstrakcji zęba – co robić po zabiegu? Istnieje kilka kroków, które możesz podjąć, aby zmniejszyć obrzęk. Przyłożenie lodu do tego miejsca jest pomocne, ale jeśli nie jesteś w stanie tego zrobić, możesz zastosować inne metody. Możesz usiąść w pozycji pionowej lub użyć poduszek do podniesienia głowy, aby zminimalizować ciśnienie krwi – fragment ten jest twórczością ekspertów portalu alakreformwebshop.hu. Dla niektórych pacjentów pomocna może być również terapia ciepłem. Jeśli żadna z tych metod nie zadziała, należy skontaktować się z dentystą.

Obrzęk jest normalnym zjawiskiem po usunięciu zęba i nie powinien trwać dłużej niż kilka godzin. Jeśli jednak jest nadmierny, może powodować ból i szybko wypełniać jamę ustną. Przygryzanie płatków z gazy przez około pół godziny może pomóc w opanowaniu krwawienia. W przeciwnym razie może ono trwać przez kilka dni. Może wystąpić obrzęk i należy utrzymywać obszar wilgotny, stosując wazelinę lub podobny produkt. W tym czasie stan zdrowia może się znacznie pogorszyć i należy jak najszybciej skontaktować się z lekarzem.

Objawy krwiaka

Przyczyna spuchniętego policzka po ekstrakcji zęba nie jest do końca znana, ale w wyniku tego procesu może powstać krwiak. Zastrzyki znieczulenia miejscowego powodują przerwanie naczyń krwionośnych w policzku, w wyniku czego niewielka ilość krwi wycieka do otaczających tkanek, powodując obrzęk i krwiak. Krwiak to rodzaj siniaka zbudowanego z krwi i płynów tkankowych. Może on przypominać zwykłego siniaka i pozostać w policzku do czasu ponownego wchłonięcia.

Po usunięciu zęba, okolica policzka będzie obolała, a miejsce to może być trudne do oczyszczenia. Dobra higiena jamy ustnej zminimalizuje ryzyko infekcji. Antybiotyki zostaną przepisane tylko w przypadku aktywnej infekcji. Obrzęk często występuje wewnątrz i na zewnątrz jamy ustnej i jest gorszy przez kilka pierwszych dni po zabiegu. Okłady z lodu są stosowane w celu zmniejszenia obrzęku i zapewnienia bezbolesności tego miejsca.

Domowe sposoby na opuchnięte policzki

Jeśli miałeś niedawno ekstrakcję zęba, możesz zauważyć, że twoje policzki spuchły po zabiegu. Może to być dość niewygodne i zauważalne, a Ty możesz się zastanawiać, co jest przyczyną opuchlizny. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka domowych sposobów, które możesz wypróbować, aby zmniejszyć opuchliznę i zapewnić sobie normalne samopoczucie na policzkach. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby uniknąć spuchniętych policzków po usunięciu zęba.

Zastosuj ciepło na twarz. Przykładanie ciepła do tego obszaru jest podobne do przykładania okładu z lodu, ale jest mniej drażniące. Aby zminimalizować dyskomfort, możesz zawinąć ciepły kompres w ręcznik lub użyć poduszki z gorącą wodą. Przyłóż podkładkę do policzków na około 15 minut co pół godziny. Upewnij się, że nie plujesz po tym, ponieważ może to spowodować większy obrzęk. Ponadto można jeść miękkie pokarmy i pić dużo płynów.

Leczenie spuchniętego policzka po usunięciu zęba

Opuchlizna jest częstą reakcją na usunięcie zęba i często jest tymczasowa. Są jednak pewne rzeczy, które możesz zrobić, aby zminimalizować obrzęk, takie jak przyjmowanie leków przeciwbólowych zgodnie z zaleceniami. Należy również pamiętać o piciu dużej ilości wody. Unikaj napojów alkoholowych, kofeinowych i gazowanych, a także nie pij niczego gorącego ani zimnego przez co najmniej godzinę po zabiegu. Należy unikać ssania słomki lub żucia gumy, ponieważ może to spowodować rozluźnienie skrzepu krwi w gnieździe.

Okłady z lodu to kolejny świetny sposób na zmniejszenie obrzęku po usunięciu zęba. Można je przykładać do policzka jednorazowo przez 15 minut. Można je również stosować w celu znieczulenia bolesnego miejsca. Jeśli dentysta zaleci stosowanie ciepła, innym dobrym rozwiązaniem są ciepłe wilgotne okłady. Można je stosować jednorazowo przez 20 minut, aż do zmniejszenia się obrzęku. Możesz powtarzać ten cykl przez około jeden dzień, jeśli uznasz, że ta metoda jest skuteczna.