Kiedy zakłada się szwy po ekstrakcji zęba?

Skąd mam wiedzieć, czy szwy są zakładane po usunięciu zęba? Zanim zapytasz swojego dentystę, najlepiej zrozum, dlaczego w ogóle stosuje się szwy. Następnie po każdym posiłku należy płukać jamę ustną ciepłą wodą. Nie dodawaj do niej soli! I oczywiście należy unikać palenia papierosów i picia alkoholu. W przypadku konieczności usunięcia szwów, należy umówić się na wizytę w tym celu.

Zakażenia, które mogą powstać po usunięciu zęba

Zakażenia, które mogą powstać po usunięciu zęba są rzadkie. Podczas tego zabiegu do przestrzeni, w której znajdował się ząb, wprowadzane są bakterie, które ostatecznie dostają się do krwiobiegu. O ile pacjent przestrzega zaleceń pooperacyjnych, szanse na zakażenie są minimalne. W przypadku aktywnej infekcji mogą zostać przepisane antybiotyki. Po usunięciu zęba, obszar wokół ust będzie prawdopodobnie obolały. Trudno będzie go prawidłowo oczyścić, a antybiotyki zostaną przepisane tylko wtedy, gdy infekcja będzie się utrzymywać.

Zakażenia, które mogą powstać po usunięciu zęba, mogą wystąpić, gdy szwy nie zostaną prawidłowo usunięte – te dane są wynikiem wysiłku specjalistów strony zeglarski.szczecin.pl. Chociaż szwy umieszczone w jamie ustnej są zwykle rozpuszczalne, mogą się poluzować. Jest to bardziej prawdopodobne w miejscach, które dużo się poruszają. Jeśli wypadną zbyt szybko, szew utworzy dziurę. Nie jest to powód do niepokoju, chyba że występuje nadmierne krwawienie. Rany zamkną się same w ciągu kilku dni.

Do zakażeń może dojść również w wyniku spożywania gorących lub pikantnych potraw. Podczas gdy gorące i pikantne pokarmy mogą być niekomfortowe, jogurt i sos jabłkowy mogą pomóc ukoić obolałe dziąsła. Przez kilka dni unikaj żucia czegokolwiek chrupiącego. Po tym czasie możesz zacząć szczotkować ten obszar. W pierwszych dniach po usunięciu zęba ważne jest, aby unikać szczotkowania jamy ustnej lub nitkowania jej. Płukanki ze słoną wodą pomogą zmniejszyć ryzyko infekcji i możesz je stosować tak często, jak chcesz.

Po usunięciu zęba należy powstrzymać się od robienia rzeczy, które mogą spowolnić proces gojenia. Unikaj palenia, ziewania i energicznych ćwiczeń. Czynności te mogą spowodować rozluźnienie szwów i zwiększyć szanse na wystąpienie infekcji. Zakażeniom, które mogą powstać po usunięciu zęba, gdy zakładane są szwy, można zapobiec, jeśli będziesz unikać tych czynności. Chirurg stomatologiczny poinformuje Cię, kiedy możesz powrócić do swoich zwykłych czynności.

Zakażenia, które mogą powstać po usunięciu szwów

Po usunięciu zęba, obszar wokół rany może być obolały i może być trudny do oczyszczenia. Aby zminimalizować ryzyko infekcji, praktykuj dobrą higienę jamy ustnej. Antybiotyki przepisuje się tylko wtedy, gdy infekcja trwa i towarzyszą jej objawy zapalenia. Obrzęk może pojawić się w policzku, wewnątrz i na zewnątrz jamy ustnej i może trwać do 2 dni. Okłady z lodu mogą pomóc złagodzić ten obrzęk.

Zakażenia, które tworzą się po usunięciu szwów po zabiegu usunięcia zęba, są problemem po każdej operacji stomatologicznej. Po zabiegu ważne jest, aby praktykować odpowiednią higienę jamy ustnej, aby zapobiec zakażeniu. Szczotkuj i nitkuj ranę co najmniej dwa razy dziennie przez 24 godziny. Płukanie ust słoną wodą może pomóc w usunięciu cząstek z rany, ale nie należy jej połykać. Płukanie słoną wodą jest dobrym pomysłem po usunięciu szwów.

Suchy zębodół to kolejne możliwe powikłanie po usunięciu zęba. Stan ten rozwija się, gdy skrzep krwi w zębodole zostaje przedwcześnie usunięty i powoduje dyskomfort. Aby zminimalizować to powikłanie, pacjenci powinni dokładnie przestrzegać zaleceń lekarza stomatologa. Płukanie słoną wodą przez 24 godziny po usunięciu zęba pomoże usunąć skrzep krwi. Twój dentysta może również przepisać roztwór chlorheksydyny, aby zmniejszyć ryzyko zakażenia jamy ustnej. Zawsze przestrzegaj zaleceń podanych na receptach na antybiotyki.

Skrzepy krwi powstają po zabiegach chirurgicznych w jamie ustnej. W ciągu pierwszych 24 godzin po zabiegu może wystąpić sączenie, łagodne krwawienie lub zaczerwienienie śliny. Krwawienie będzie się utrzymywać, jeśli nie zostanie opanowane. Przyłożenie lodu do gniazda przez pierwsze 36 godzin jest pomocne w zmniejszeniu obrzęku. Jeśli krwawienie nie ustąpi w tym czasie, należy stosować okłady z lodu przez kolejne pół godziny lub dłużej.

Przyjmowanie leków przeciwbólowych po usunięciu zęba

Gdy dentysta zaleca przyjmowanie leków przeciwbólowych po usunięciu zęba, należy pamiętać o dokładnym przeczytaniu etykiety. Różne rodzaje leków przeciwbólowych działają w różny sposób na Twój organizm i mogą mieć różne skutki. Twój dentysta wyjaśni Ci, czego możesz się spodziewać podczas zabiegu i jakich rodzajów leków powinieneś unikać. Lekarz wyjaśni również, jak radzić sobie z bólem podczas procesu ekstrakcji. Wielu pacjentów odczuwa mdłości po usunięciu zęba, dlatego zaleca się picie dużej ilości wody. Można również zauważyć pewne zasinienia lub przebarwienia wokół miejsca zabiegu. Znikną one po kilku dniach.

Leki przeciwbólowe mogą być przepisane na wiele różnych dolegliwości, w tym na ból twarzy. Jeśli ząb powoduje silny ból, możesz zażyć ibuprofen lub acetaminofen. Należy pamiętać o przestrzeganiu zaleceń lekarza podczas przyjmowania leków przeciwbólowych, ale nigdy nie należy przekraczać zalecanej dawki. Ponadto, należy kontynuować antybiotyki, nawet jeśli nie masz już oznak infekcji. Jeśli wystąpi którykolwiek z tych objawów, należy zadzwonić do gabinetu w celu omówienia planu leczenia.

Pacjentów stratyfikowano według wieku, płci i rodzaju przeprowadzonej ekstrakcji. Ponadto z badania wykluczono pacjentów, którzy otrzymali recepty na opioidy w ciągu 90 dni przed ekstrakcją. Wynika to z faktu, że te resztki tabletek mogą być w przyszłości nadużywane przez innych pacjentów. Jeśli rozważasz wyrwanie zęba, powinieneś upewnić się, że odpowiednio odpoczywasz i ściśle przestrzegasz zaleceń lekarza. Konieczne jest przyjmowanie leków przeciwbólowych po usunięciu zęba, aby upewnić się, że czujesz się dobrze po zabiegu.

Należy pamiętać, że przyjmowanie leków przeciwbólowych po usunięciu zęba złagodzi ból, nawet jeśli jest to tylko chwilowa ulga. Leki z grupy NLPZ, takie jak ibuprofen, są skuteczne w zmniejszaniu obrzęku i bólu. Podobnie acetaminofen, powszechnie znany jako Advil, jest niesteroidowym lekiem przeciwzapalnym, który pomoże kontrolować ból po usunięciu zęba.

Oczyszczanie ran po ekstrakcji zęba

Po ekstrakcji należy postępować zgodnie z instrukcjami, które przekazuje Państwu dentysta, i należy jak najszybciej rozpocząć oczyszczanie ran. Należy zachować szczególną ostrożność w miejscu ekstrakcji, ponieważ będzie ono bardzo obolałe i trudne do oczyszczenia. Należy również wyczyścić obszar wokół rany, ponieważ pomoże to zapobiec infekcji i promować szybkie gojenie. Aby utrzymać ranę w czystości, należy użyć szczoteczki do zębów o miękkim włosiu i wykonywać delikatne ruchy okrężne. Lekarz może również przepisać Ci płyn do płukania jamy ustnej, ale powinien on być stosowany tylko w przypadku rozwinięcia się aktywnej infekcji.

Jeśli jesteś w stanie, powinieneś ograniczyć poziom aktywności do czasu ustania krwawienia. Szczególnie ważne jest unikanie energicznego płukania przez kilka godzin po zabiegu. Należy jednak utrzymywać jamę ustną w czystości, aby zapobiec zakażeniu. Nie należy używać na miejscu zabiegu płynu do płukania ust z alkoholem. Nie należy również dotykać palcami szwów. Krwawienie ustanie, gdy przestaniesz uciskać.

Po usunięciu zęba należy przepłukać miejsce ekstrakcji ciepłą słoną wodą, aby usunąć wszelkie cząstki. Ciepła słona woda zapobiegnie również utknięciu cząstek jedzenia w zębodole. Energiczne płukanie może spowodować poluzowanie skrzepu krwi, dlatego należy zapytać stomatologa o metody płukania odpowiednie dla danego przypadku. W ciągu pierwszych kilku dni po ekstrakcji nie zaleca się stosowania płynu do płukania ust.

Następnego dnia po ekstrakcji można powrócić do normalnego żucia. Należy pić dużo płynów i unikać żucia w miejscu ekstrakcji. Doskonałą metodą zmniejszania obrzęku i zapobiegania zakażeniom jest również roztwór wody z solą. Sporządza się go poprzez umieszczenie jednej łyżeczki soli kuchennej w filiżance ciepłej wody. Możesz nałożyć go na policzek po posiłkach, aby utrzymać ranę w stanie wilgotnym. Następnie powtarzaj ten proces tak często, jak to konieczne.

Utrzymywanie ran w czystości

Utrzymywanie ran w czystości po zabiegu stomatologicznym jest niezbędne do zapewnienia dobrego procesu gojenia. Po ekstrakcji należy utrzymywać obszar w czystości za pomocą płynu do płukania ust ze słoną wodą lub łyżeczki soli w ciepłej wodzie. Przez pierwsze 24 godziny należy unikać szczotkowania i płukania. Płyn do płukania ust ze słoną wodą jest skutecznym sposobem na usunięcie resztek jedzenia i wspieranie gojenia się gniazda. Płucz usta tym roztworem co najmniej dwa razy dziennie przez około tydzień lub zgodnie z zaleceniami dentysty.

Po usunięciu zęba, obszar wokół miejsca ekstrakcji powinien zostać zakrzepnięty, aby umożliwić jego zagojenie. Twój dentysta umieści gazę na tym obszarze i udzieli Ci instrukcji, jak to zrobić. Chociaż żucie gazy jest kuszące, nie należy tego robić przynajmniej przez pierwsze pół godziny. Ponadto należy wymieniać gazę co pół godziny, w przeciwnym razie skrzep zostanie usunięty i odsłonięte zostaną zakończenia nerwowe.

Płukanie słoną wodą to kolejna metoda usuwania cząstek pokarmu tkwiących w ranie operacyjnej. Płukanie słoną wodą nie zastępuje szczotkowania, ale pomaga zmniejszyć obrzęk i ból. Oprócz płukania słoną wodą, należy również unikać ćwiczeń i forsownych zajęć. Aktywność fizyczna spowoduje obrzęk i pulsowanie, a Ty możesz mieć światłowstręt i musisz przerwać. Po zagojeniu się ran można wznowić regularną rutynę higieny jamy ustnej.

Utrzymanie czystości ran po zabiegu stomatologicznym jest kluczowe dla ogólnego stanu zdrowia. W ciągu kilku dni po ekstrakcji należy delikatnie szczotkować zęby, a następnie stopniowo usuwać pozostałości szwów i gazy. Korzystne dla gojenia się ran mogą być również płukanki ze słoną wodą. Pamiętaj, aby być delikatnym podczas płukania słoną wodą i nigdy nie używaj płynu do płukania ust z alkoholem. Alkohol może spowodować zakażenie rany.