Domowe sposoby na ból zęba z dziurą

Kilka naturalnych domowych środków na ból zęba z dziurami działa cuda na ból zęba z dziurami. Olejek z mięty pieprzowej, asafetida i płukanka z solą to kilka z nich. Jeśli szukasz więcej naturalnych środków zaradczych, czytaj dalej, aby odkryć, jak je stosować we własnym domu. Metody te są naturalne i skuteczne, ale nie daj się nabrać na myślenie, że działają cuda. Asafetyda

Mamy przyjemność przedstawić artykuł przygotowany w porozumieniu z zdrowieseniora.pl

Asafetyda ma liczne korzyści zdrowotne, a jeśli boli Cię ząb z dziurą, jest doskonałym środkiem na ten problem. Możesz albo wziąć łyżeczkę asafetidy zmieszaną z dwiema łyżeczkami soku z cytryny i nałożyć ją na dotknięty ząb. Lub, możesz usmażyć trochę asafetidy w klarowanym maśle i zastosować ją bezpośrednio do jamy zęba. Innym domowym środkiem na ból zęba z dziurą jest woda z solą. Gargle z tą mieszaniną co kilka dni, aby złagodzić ból.

Innym dobrym ziołowym środkiem na ból zęba z dziurą jest pasta z asafetidy i soku z cytryny. Jest ona skuteczna w leczeniu pustych zębów spowodowanych próchnicą. Zabija owady i robaki w jamie ustnej. Możesz nawet płukanie z tą pastą. Alternatywnie, można zastosować pastę z asafetidy i soku z limonki do zęba. Następnie można nałożyć tę pastę na ząb za pomocą wacika.

Innym skutecznym środkiem na ból zęba jest świeży imbir. Właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze świeżego imbiru mogą pomóc złagodzić ból. Wystarczy żuć kilka plasterków cebuli na bolący ząb. Możesz też zmieszać proszek asafetydowy z sokiem z cytryny lub olejkiem goździkowym. Oba środki zaradcze złagodzą ból i obrzęk spowodowany ubytkiem. Asafetyda ma właściwości przeciwbakteryjne i antybakteryjne, co czyni ją skutecznym środkiem na ból zęba.

Asafetyda ma szereg innych korzyści jako domowy środek na ból zęba z dziurą. Oprócz zmniejszenia bólu spowodowanego ubytkiem, asafetyda uspokaja również żołądek i zabija wirusy i bakterie. Środek ten można znaleźć w indyjskich sklepach spożywczych. Upewnij się jednak, że sprawdzisz etykietę przed użyciem któregokolwiek z tych środków.

Olejek z mięty pieprzowej

Używanie olejku z mięty pieprzowej na waciku do nasycenia obszaru wokół zęba może być dobrym domowym środkiem na ból zęba. Jego właściwości antybakteryjne mogą pomóc złagodzić ból i obrzęk. Używanie olejku bezpośrednio na zębie nie jest zalecane, chyba że masz ubytek. Jeśli chcesz użyć olejku z mięty pieprzowej na ból zęba, który nie jest spowodowany ubytkiem, powinieneś zmieszać go z odrobiną oleju z koniczyny. Następnie nasączony wacik pocieraj o bolący ząb.

Tymianek ma wiele zalet, w tym jest naturalnym środkiem przeciwbólowym. Płukanie ust torebką herbaty z olejkiem z mięty pieprzowej złagodzi ból zęba. Możesz powtarzać ten proces kilka razy dziennie. To remedium może przynieść tymczasową ulgę, ale nie gwarantuje, że rozwiąże Twój problem. Aby być bezpiecznym, należy natychmiast skontaktować się z dentystą, jeśli ból nie ustępuje.

Aby leczyć ból zęba spowodowany ubytkiem, ważne jest leczenie przyczyny. Ból zęba to bolesna dolegliwość spowodowana utratą szkliwa zęba, startym szkliwem zęba i zagłębioną linią dziąseł. Jest on szczególnie wrażliwy, jeśli ząb ma koronę, co może prowadzić do powstania ubytku. Zastosowanie olejku z mięty pieprzowej domowe sposoby na ból zęba z dziurą pomoże przywrócić zdrowie zębów i poczuć się bardziej komfortowo.

Olejek goździkowy zawiera eugenol, który ma właściwości przeciwbólowe i antybakteryjne. Może również zmniejszyć obrzęk i podrażnienie. Jeśli zastosujesz olejek goździkowy na ból zęba, możesz masować go przez pięć do dziesięciu minut za pomocą wacika. Świeży wacik jest zalecany co dwie do czterech godzin. Jeśli olejek nie zadziała, możesz powtórzyć to ze świeżym wacikiem.

Płukanie solą

Chociaż płukanie solą może złagodzić ból związany z bólem zęba z dziurą, nie wyleczy całkowicie przyczyny. Aby skutecznie wyleczyć ból zęba, należy jak najszybciej zgłosić się do lekarza dentysty. Słona woda ma właściwości antybakteryjne i jest naturalnym środkiem dezynfekującym, który pomaga poluzować cząstki jedzenia złożone między zębami. Zmniejsza również stan zapalny i goi rany w jamie ustnej. Jeśli odczuwasz ból zęba z powodu dziury w zębie, spróbuj zastosować ciepłą płukankę z solą.

Płyn do płukania jamy ustnej z dużą zawartością alkoholu nie jest zalecany do stosowania po bólu zęba, ponieważ może on podrażnić dziąsła. Bezpieczniejszą alternatywą są płukanki ze słoną wodą, które zabijają bakterie powodujące ból zęba i inne choroby. Sprzyjają również bezpiecznemu powrotowi do zdrowia po zabiegach stomatologicznych. W związku z tym stają się coraz bardziej popularnym wyborem wśród osób, które starają się utrzymać dobry stan zdrowia jamy ustnej. I chociaż płukanki solankowe mają wiele zalet, należy je stosować z umiarem.

Gdy masz otwartą nasadę zęba po ekstrakcji, płukanka solna jest doskonałą opcją leczenia pooperacyjnego. Stosowanie kwasów lub alkoholu tylko pogłębi ból zęba. Płukanie słoną wodą zapobiegnie utknięciu jedzenia w otworze. A ponieważ słona woda ma taki sam skład mineralny jak ludzkie ciało, można ją bezpiecznie stosować co dwie godziny. Jeśli jednak nie masz czasu na wizytę u dentysty, nadal możesz zrobić płukankę ze słonej wody w domu.

Alternatywnie możesz po prostu zmieszać słoną wodę z filiżanką ciepłej wody i wypluć ją. Chociaż ta opcja jest wygodniejsza, może nie być tak skuteczna. Przez pierwsze kilka dni najlepiej zmniejszyć ilość soli do pół łyżeczki. W ten sposób nie wyrządzisz szkody swojej jamie ustnej i zębom. A jeśli masz resztki roztworu, po prostu wyrzuć je, aby nie zanieczyścić.

Olejek goździkowy

Nałożenie olejku goździkowego na obszar zęba lub dziąsła może być bardzo skuteczne w łagodzeniu bólu zęba. Ten naturalny środek ma aromatyczny smak, ale nie jest przyjemny w smaku. Nie należy połykać olejku, ponieważ doprowadzi to do nieprzyjemnych skutków ubocznych. Zamiast tego użyj wacika zanurzonego w olejku goździkowym. Dab olej po obu stronach obszaru dziąseł. Środek ten należy pozostawić na zębie przez około 20 minut.

Przed wypróbowaniem domowych środków z olejkiem goździkowym na ból zęba z dziurą, należy skonsultować się z dentystą. Odpowiednia dawka i zastosowanie olejku będzie zależało od wieku i stanu zdrowia pacjenta. Lepiej jest szukać profesjonalnego leczenia, jeśli ból utrzymuje się dłużej niż dwa dni lub jeśli są oznaki infekcji. Poza tym olejek goździkowy nie jest przyjemny w smaku i przyzwyczajenie się do niego może zająć trochę czasu. Jeśli ból utrzymuje się dłużej niż dwa dni, należy skonsultować się z dentystą.

Możesz być zaskoczony, że olejek goździkowy może złagodzić ból zęba. Jego spożycie nie jest bezpieczne i może wywołać niebezpieczne skutki uboczne, zwłaszcza w przypadku połknięcia. Ale jeśli masz ból zęba, którego nie można złagodzić domowymi sposobami, rozważ użycie olejku goździkowego. Jego naturalny zapach i zawartość eugenolu pomagają mu działać jako środek znieczulający.

Stosowanie olejku goździkowego w celu złagodzenia bólu zęba może być korzystne, jeśli masz już pod ręką niektóre z tych składników. Spróbuj zmieszać olejek goździkowy z olejem kokosowym i nałóż go na usta, aby uzyskać ulgę. Pomoże to znieczulić całą jamę ustną. Alternatywnie, można zmielić świeże goździki i zastosować je do dotkniętego obszaru. Pasta z goździków z olejem kokosowym może również działać, ale będzie mniej skuteczna niż olej.

Olejek z drzewa herbacianego

Antyseptyczne i przeciwbólowe właściwości olejku z mięty pieprzowej są wykorzystywane jako domowe środki na ból zęba. Nałóż go na bolący ząb za pomocą wacika. Możesz również użyć rozcieńczonego nadtlenku wodoru lub zastosować zimny kompres na dotknięte miejsce. Zmiażdżony ząbek czosnku może również pomóc zmniejszyć ból i obrzęk. Świeże liście guawy i sok z trawy pszenicznej można również nakładać na bolący ząb. Olejki eteryczne, takie jak drzewo herbaciane i lawenda, mają różne efekty lecznicze na bóle zębów. Możesz rozcieńczyć te olejki w wodzie destylowanej lub oleju nośnym, a następnie nałożyć je na bolący ząb.

Jeśli odczuwasz ostry ból zęba, być może będziesz musiał natychmiast odwiedzić dentystę. Choć można go leczyć w domu, najlepiej udać się do dentysty, jeśli ból jest przewlekły lub obawiasz się, że rozprzestrzeni się na inne części ciała. Chociaż domowe sposoby leczenia są skuteczne w wielu przypadkach, nie są one odpowiednie dla każdego pacjenta. Zawsze konsultuj się z dentystą, jeśli ból utrzymuje się przez kilka dni. Nieleczony ból zęba może spowodować chorobę dziąseł, a być może nawet ropień zęba. Ropnie powstają w wyniku zakażenia miazgi zęba przez bakterie.

Innym środkiem na ból zęba z dziurą jest nałożenie na dotknięte miejsce pasty z kurkumy. Kurkuma zawiera kurkuminę, która ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Możesz również nałożyć pastę ze zmiażdżonych ząbków czosnku na dotknięty obszar zęba. Następnie spłucz ten obszar wodą. Nie należy połykać pasty. Będzie ona plamić ubrania i skórę. Aby uniknąć poplamienia ubrań, użyj wacika lub gazika.