Zaciskanie aparatu ortodontycznego

Na początku możesz odczuwać dyskomfort związany z uciskiem na zęby. Jednak w miarę dokręcania drutu łukowego, będziesz odczuwał mniejszy ból. Jeśli drut łukowy kłuje w policzek, należy udać się do ortodonty. Może on dokonać szybkiej korekty drutu łukowego, aby zapobiec uszkodzeniu policzka. W przeciwnym razie można spróbować zastosować środki przeciwbólowe lub wosk dentystyczny, aby uzyskać tymczasową ulgę.

Środki przeciwbólowe

Na drobne bóle związane z noszeniem aparatu ortodontycznego można przyjmować dostępne bez recepty środki przeciwbólowe. Zazwyczaj leki te zawierają ibuprofen lub acetaminofen. Advil może pomóc w zmniejszeniu obrzęku. Pamiętaj jednak, aby sprawdzać etykiety leków i unikać ich regularnego przyjmowania, ponieważ mogą one powodować różne problemy zdrowotne.

Zimne pokarmy, takie jak lody i popsicles, mogą pomóc ukoić zęby i dziąsła. Lodowe napoje również mogą pomóc w uśmierzeniu bólu. Jednak podczas procesu zaciskania należy unikać lodów i napojów słodzonych. Jeśli czujesz ból, możesz również spróbować spożywać gorące napoje lub płatki owsiane, które mogą złagodzić bolesność. Ważne jest, aby pamiętać o myciu zębów po spożyciu cukrowych pokarmów i napojów.

Podczas zaciskania aparatu ortodontycznego mogą zostać Państwu przepisane środki przeciwbólowe, jeśli przepisał je Państwa dentysta. Ból może pojawić się, gdy drut jest rozciągany lub skręcany w celu przesunięcia zębów na miejsce. Chociaż zazwyczaj nie jest to poważny problem, może powodować tymczasowy okres bolesności i dyskomfortu. Dobra wiadomość jest taka, że aparat ortodontyczny ostatecznie wyprostuje Twoje zęby, dzięki czemu proces ten będzie jak najmniej bolesny.

Wosk dentystyczny

Użycie wosku dentystycznego może tymczasowo zacieśnić aparat ortodontyczny. Różne rodzaje aparatów mogą podrażniać usta, ale wosk może przynieść ulgę. Aby użyć wosku, należy umyć ręce przed jego nałożeniem, a następnie wetrzeć wosk w miejsce dotknięte podrażnieniem. Możesz powtarzać tę procedurę w razie potrzeby. Wosk pozostaje na aparacie ortodontycznym dłużej, gdy jest on suchy. Aby użyć wosku dentystycznego, należy nałożyć go na chore miejsce, a następnie pozwolić mu wyschnąć przez co najmniej 5 sekund przed usunięciem.

Tradycyjny aparat ortodontyczny składa się z drutów i metalowych zamków owiniętych wokół zębów. Te druty i zamki są dokręcane, aby wywrzeć nacisk na zęby i doprowadzić je do właściwego ułożenia. Jednak te druty i zamki mogą być drażniące dla tkanek miękkich jamy ustnej, zwłaszcza języka i policzków. Jeśli odczuwasz dyskomfort podczas noszenia aparatu ortodontycznego, powinieneś zastosować wosk dentystyczny, aby chronić te wrażliwe miejsca. Najlepiej jest regularnie odwiedzać ortodontę, aby upewnić się, że aparat jest prawidłowo dopasowany i że jest wygodny.

Regulacja osobiście

Pierwszym krokiem w procesie dokręcania aparatu ortodontycznego jest umówienie się na wizytę u stomatologa. Podczas tej wizyty dentysta obejrzy postępy w rozwoju Twoich zębów i w razie potrzeby zastosuje nowy łucznik i gumki. W ciągu pierwszych kilku tygodni leczenia możesz odczuwać pewien dyskomfort podczas tej wizyty, ale powinien on zmniejszać się z każdym zaciśnięciem. Po tym czasie należy umówić się na drugą wizytę, aby dentysta mógł dokręcić aparat i sprawdzić postępy.

Kolejnym krokiem w procesie dokręcania aparatu ortodontycznego jest wizyta u ortodonty. Lekarz dopasuje drut do Twoich zamków i być może będzie musiał go usunąć lub wymienić. Chociaż procedura ta może nie wydawać się dużym problemem, może ona powodować bolesność i wrażliwość zębów, dziąseł i szczęki. Aby uniknąć tych efektów, należy rozważyć spożywanie miękkich pokarmów i picie dużej ilości wody podczas tego procesu.

Tymczasowa ulga

Dostępne bez recepty środki przeciwbólowe mogą przynieść tymczasową ulgę w dyskomforcie związanym z zaciskaniem aparatu ortodontycznego. Lody lub popsicles mogą pomóc w ukojeniu mięśni szczęki i rozproszeniu nagromadzonego kwasu mlekowego. Można również zastosować ciepło na dotknięte miejsce za pomocą poduszki grzewczej lub ciepłej ściereczki. Regularne wizyty u dentysty również pomogą złagodzić wszelkie bóle i dolegliwości.

Choć wiele osób uważa, że aparat ortodontyczny jest bolesny, nie jest to prawdą. Chociaż podczas zaciskania drutów może wystąpić pewien dyskomfort, nie jest on na ogół tak dotkliwy, jak wyobraża sobie większość ludzi. Ból związany z dokręcaniem aparatów ortodontycznych jest zazwyczaj tymczasowy i powinien ustąpić w ciągu kilku dni. Efektem końcowym będzie piękny i zdrowy uśmiech. A przy odpowiedniej opiece, tymczasowa ulga powinna trwać tylko kilka dni.

Inną możliwością uzyskania tymczasowej ulgi jest pokrycie końcówek łuków zębowych woskiem dentystycznym. Zapobiega to wbijaniu się drutów w usta i może nawet pomóc w zwalczaniu bólu. Nitkowanie zębów specjalną nicią dentystyczną ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej higieny jamy ustnej. Zwykła nić nie jest w stanie przeniknąć przez druty, które są osadzone wewnątrz aparatu ortodontycznego. Jednak specjalna nić jest w stanie dotrzeć między każdy ząb i może sprawić, że leczenie będzie o wiele bardziej komfortowe.